ЕКОЛОГІЧНЕ АКАДЕМIЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ НОВАЧКІВ

Автор(и): Васильєва Ю. О.

Місце роботи:

Васильєва Ю. О.,

старший викладач та аспірант кафедри педагогіки та соціальної роботи

Лієпайської академії Ризького технічного університету

(3401, Латвія, м. Лієпая, вул. Лиєла, 14

e-mail: vasylieva.y.o@gmail.com)

ORCID: 0009-0004-1941-397X

Мова: англійська

Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2025. № 1(14): 197–208

https://doi.org/10.32755/sjeducation.2025.01.197

 

Анотація

Створення екологічного академічного середовища, особливо для новачків, є важливим завданням для навчальних закладів, що в цьому контексті означає створення фундаментальної опорної структури, яка забезпечує плавну адаптацію та інтеграцію в освітнє середовище. Новачки стикаються з різними труднощами академічного, лінгвістичного та соціокультурного характеру. Інтернаціональна група студентів є більш «чутливою групою», оскільки психоемоційні чинники, зміни у звичному середовищі, культурні та мовні відмінності можуть впливати на задоволеність студентів, викликати внутрішній дисбаланс і самосприйняття, особливо на початковому етапі.

Екологія людини та навколишнє середовище безпосередньо пов’язані одне з одним, і цей процес розглядається як зв’язок між впливом і зміною (Bronfenbrenner [2], Taylor [21]).

Іноземні студенти, як правило, відчувають більше труднощів і стресу під час початкового вступу та самого процесу відбору, оскільки навчальні заклади повинні оцінювати кандидатів відповідно до всіх академічних вимог і стандартів (Hechanova-Alampay, Beehr, Christiansen & Van Horn [6]; Leong and Sedlacek [10]; Van der Zee and Van Oudenhoven [24]).

Метою статті є розкриття необхідності створення екологічного навчального середовища для інтеграції новачка на початковому етапі освітнього процесу.

Методологія дослідження базується на теоретичних і наукових дослідженнях, спрямованих на аналіз ключових факторів, що впливають на академічну інтеграцію іноземних студентів.

Висновки. Взаємодія між екологією людини та соціально-академічною інтеграцією підкреслює необхідність створення комфортного середовища, яке відповідає мінливим і необхідним потребам студентів. Закладам необхідно розглянути можливі підходи до екологічної адаптації для цієї групи студентів, запроваджуючи програми підтримки адаптації, надаючи мовну допомогу, проводячи тренінги, семінари з міжкультурної комунікації та компетенції, щоб допомогти зменшити стрес і самосприйняття студентів, особливо на початковому етапі. Екологічно розроблене академічне середовище може пом’якшити психоемоційну нестабільність, відчуття ізоляції та замкнутості, сприяти залученню та підвищити загальну задоволеність студентів.

Ключові слова: новачки, інтеграція, соціокультурна адаптація, мовний дефіцит, академічна відповідність, екологічне академічне середовище.

Список використаних джерел

 

  1. Barratt, M. F. & Huba, M. E. (1994), “Factors related to international undergraduate student adjustment in an American community”, College Student Journal, 28, pp. 422–435.
  2. Bronfenbrenner, U. (1979), The Ecology of Human Development: Experiments by Nature and Design, Harvard University Press, Cambridge.
  3. Constantine, M., Anderson G., Berkel, L., Caldwell, L. & Utsey, S. (2005), “Examining the cultural adjustment experiences of African International College students: a qualitative analysis”, Journal of Counseling Psychology, 52, pp. 57–66.
  4. Day, R. & Hajj, F. (1986), “Delivering counseling services to international students: the experience of the American University of Beirut”, Journal of College Student Personnel,27, pp. 353–357.
  5. Glass, C. R. & Bista, K. (2019), “The next ten years: looking back, looking forward”, Journal of International Students, 9, Iss. 1, pp. 1–3.
  6. Hechanova-Alampay, R., Beehr, T. A., Christiansen, N. D. and Van Horn, R. K. (2002), “Adjustment and strain among domestic and international student sojourners: A longitudinal study”, School Psychology International, 23, Iss. 4, pp. 458–475.
  7. Kember, D. (2001), “Beliefs about knowledge and the process of teaching and learning as a factor in adjustment to study in higher education”, Studies in Higher Education, 26, Iss. 2, pp. 205–221.
  8. Koul, R. & Fisher, D. (2005), “Cultural background and students’ perceptions of science classroom learning environment and teacher interpersonal behaviour in Jammu, India”, Learning Environments Research,8, Iss. 2, pp. 195–211.
  9. Khanlou, N. & Wray, R. (2014), “A whole community approach toward child and youth resilience promotion: A review of resilience literature”, International Journal of Mental Health and Addiction, Vol. 12, pp. 64–79.
  10. Leong, F. T. L. & Sedlacek, W. E. (1989), “Academic and career needs of international and United States college students”, Journal of College Student Development,30, pp. 106–111.
  11. Meyer, L. M. (2000), “Barriers to meaningful instruction for English learners”, Theory Into Practice, Vol. 39, Iss. 4, pp. 228–236, available at: https:// doi.org/10.1207/s15430421tip3904_6.
  12. Constantine, M. G., Wilton, L. and Caldwell, L. D. (2003), “The role of social support in moderating the relationship between psychological distress and willingness to seek psychological help among black and latino college students”, Journal of College Counseling, 6, Iss. 2, pp. 155–165.
  13. European Commission (2022), COUNCIL IMPLEMENTING DECISION.
  14. Oberg, K., (1960), “Cultural shock: adjustment to new cultural environments”, Practical Anthropology, 7, pp. 177–182.
  15. Hayes, R. L. and Lin, H. R. (1994), “Coming to America: developing social support systems for international students”, Journal of Multicultural Counseling and Development, 22, Iss. 1, pp. 7–16.
  16. Nawyn, S. J., Gjokaj L., Agbenyiga, D. L. and Grace B. (2012), “Linguistic isolation, social capital, and immigrant belonging”, Journal of Contemporary Ethnography, Vol. 41, Iss. 3, pp. 255–282.
  17. Sawir, E., Marginson, S., Forbes-Mewett, H., Nyland, C. and Gaby, R. (2012), “International student security and English language proficiency”, Journal of Studies in International Education, 16, Iss. 5, pp. 434–454.
  18. Surdam, J. & Collins, J. (1984), “Adaptation of international students: a cause for concern”, Journal of College Student Personnel, Vol. 25, pp. 240–245.
  19. Stoynoff, S. (1997), “Factors associated with international student’s academic achievement”, Journal of Instructional Psychology, Vol. 24, pp. 56–68.
  20. Tafarodi, R. V. & Smith, A. J. (2001), “Individualism–collectivism and depressive sensitivity to life events: the case of Malaysian sojourners”, International Journal of Intercultural Relations, Vol. 25, pp. 73–88.
  21. Taylor, G. I. (1934), “The mechanism of plastic deformation of crystals. Part I. Theoretical”, Proceedings of the Royal Society of London, Series A, 145, pp. 362–387.
  22. Taylor, S. and Sidhu, R. K. (2012), “Supporting refugee students in schools: what constitutes inclusive education?”, International Journal of Inclusive Education, 16, Iss. 1, pp. 39–56.
  23. UNESCO (2005), Guidelines for inclusion: ensuring access to education for all, available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ ED496105.pdf.
  24. Van der Zee, K. I. and Van Oudenhoven, J. P. (2001), “The multicultural personality questionnaire: reliability and validity of self- and other ratings of multicultural effectiveness”, Journal of Research in Personality, Vol. 35, pp. 278–288.
  25. Wu, H., Garza, E. and Guzman, N. (2015), “International student’s challenge and adjustment to college”, Education Research International, 2015, Iss. 1, pp. 1–8.
  26. Yeh, C. and Inose, M. (2003), “International students reported English fluency, social support satisfaction, and social connectedness as predictors of acculturative stress”, Counselling Psychology Quarterly, Vol. 16, Iss. 1, pp. 15–28.

[collapse]

Читати далі

©2024. Пенітенціарна академія України