МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ЮРИДИЧНЕ ДОКУМЕНТОЗНАВСТВО» В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ ПРАВА

Автор(и): Шумейко З. Є.

Місце роботи:

Шумейко З. Є.,

кандидат педагогічних наук, доцент,

доцент кафедри педагогіки і гуманітарних дисциплін,

Пенітенціарна академія України

(14000, Україна, м. Чернігів, вул. Гонча, 34,

e-mail: zina1906@ukr.net)

ORCHID: 0000-0003-2705 0924

Мова: українська

Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2025. № 1(14): 173–182

https://doi.org/10.32755/sjeducation.2025.01.173

 

Анотація

У статті охарактеризовано змістове наповнення й особливості викладання навчальної дисципліни «Юридичне документознавство» в контексті професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі права.

Обґрунтовано, що навчальна дисципліна «Юридичне документознавство» відіграє важливу роль у професійній підготовці майбутніх правників, адже передбачає формування в них системи теоретичних знань, практичних умінь і навичок роботи з юридичною документацією, ознайомлення з теоретико-практичними питаннями документування та правилами організації діловодства в галузі юриспруденції на сучасному етапі.

Доведено, що ефективність опанування майбутніми правниками навчальної дисципліни «Юридичне документознавство» залежить передусім від відбору викладачем навчального матеріалу (теоретичного й практичного характеру), його систематичного оновлення відповідно до основних тенденцій розвитку галузі, оптимального поєднання традиційних та інноваційних методів, технологій і засобів навчання, ретельного планування й відповідального виконання здобувачами вищої освіти самостійної роботи, а також їхньої підготовки до практичних занять.

Аргументовано доцільність використання проєктної технології, технології «переверненого навчання» та технології розвитку критичного мислення під час викладання навчальної дисципліни «Юридичне документознавство» в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі права. Підтверджено, що саме ці технології сприятимуть вияву творчого потенціалу здобувачів, а також цілеспрямованому формуванню в них практичних навичок роботи з документацією. Доведено, що застосування цих педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх правників має низку переваг: сприятиме трансформації теоретичних знань, практичних умінь і навичок у систему професійних компетентностей; дасть змогу проаналізувати й систематизувати на науковій основі практичний досвід в обраній професійній сфері; сприятиме розробленню відповідного навчального матеріалу, його структуруванню, а також підбору об’єктивних методів контролю й оцінювання; дасть можливість звільнити час для індивідуального й особистісного розвитку здобувачів освіти, а також сприятиме створенню гнучкої структури освітнього процесу в межах професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі права.

Ключові слова: навчальна дисципліна, професійна підготовка, здобувачі вищої освіти, майбутні фахівці в галузі права, педагогічна технологія.

 

Список використаних джерел

  1. Бездрабко В. Документознавство в Україні: інституалізація та сучасний розвиток. Київ : Четверта хвиля, 2009. 720 с.
  2. Довжук І. В. Діловодство (загальне, спеціальне) : навч.-метод. посіб. Переяслав : Домбровська Я. М., 2020. 353 с.
  3. Кузьменко М. Сучасне діловодство в Україні. Практичні поради : практичний посібник. Київ : ЦУЛ, 2018. 260 с.
  4. Лілік О., Носовець Н. М., Бивалькевич Л. Технологічний концепт розвитку професійної компетентності майбутніх учителів. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 22. С. 92–97.
  5. Лілік О., Сазонова О. Формування творчого проєктного мислення учнів під час уроків української літератури. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 27 (183). С. 169–176.
  6. Палеха Ю. Загальне діловодство: теорія та практика керування документацією із загальних питань : навч. посіб. Київ : Ліра-К, 2015. 624 с.
  7. Шумейко З. Є. Роль документної комунікації в налагодженні професійної взаємодії майбутніх фахівців державної кримінально-виконавчої служби. Вісник Національного університету «Чернігів­ський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 27 (183). С. 43–77.
  8. Шумейко З. Є. Навчальна дисципліна «Загальне і спеціальне діловодство» у професійній підготовці майбутніх фахівців-пенітенціаріїв. Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. № 2 (13). С. 251–261.

[collapse]

Читати далі

©2024. Пенітенціарна академія України