ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ СТУПЕНЕВОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
Автор(и): Разумейко Н. С., Щербина Н. О., Аніщенко В. О.
Місце роботи:
Разумейко Н. С.,
кандидат педагогічних наук, доцент,
начальник кафедри педагогіки та гуманітарних дисциплін,
Пенітенціарна академія України,
(14000, Україна, м. Чернігів, вул. Гонча, 34,
e-mail: bagira.rns@gmail.com)
ORCID: 0000-0003-0801-3490
Researcher: AAC-5633-2021
Scopus-Author: 5648-0784-600;
Щербина Н. О.,
кандидат історичних наук, доцент кафедри педагогіки
та гуманітарних дисциплін,
Пенітенціарна академія України
(14000, Україна, м. Чернігів, вул. Гонча, 34,
e-mail: natalboyko@gmail.com)
Researcher: KHU-4191-2024
ORCID: 0009-0002-5573-0505;
Аніщенко В. О.,
доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри педагогіки та гуманітарних дисциплін,
Пенітенціарна академія України
(14000, Україна, м. Чернігів, вул. Гонча, 34,
e-mail: oceansoulvik111@gmail.com)
ORCID: 0000-0002-5062-3789
Researcher: AAC-5442-2021
Scopus-Author: 5720-8032-016;
Мова: англійська
Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2025. № 1(14): 208–221
https://doi.org/10.32755/sjeducation.2025.01.208
Метою статті є дослідження особливостей застосування практико-орієнтованих технологій навчання в контексті формування професійної компетентності фахівців Державної кримінально-виконавчої служби України.
Методологія дослідження базується на сучасних положеннях педагогічної науки, психології та права, відображає синергетичний взаємозв’язок у системі «викладач – здобувач певного рівня освіти (персонал, який проходить підвищення кваліфікації)», що базується на використанні інноваційних та інтерактивних методів навчання, що своєю чергою є складовими елементами практико-орієнтованих освітніх технологій.
Наукова новизна. У статті проаналізовано практичне застосування практико-орієнтованих технологій навчання в процесі ступеневої системи підготовки фахівців державної кримінально-виконавчої служби.
Практичне значення та цінність (оригінальність). Полягає в наведенні конкретних прикладів застосування практико-орієнтованих технологій навчання в процесі ступеневої системи підготовки фахівців державної кримінально-виконавчої служби.
Ключові слова: кейс-метод, практико-орієнтований підхід навчання, професійна компетентність, ступенева професійна підготовка, тренінг, Державна кримінально-виконавча служба України.
Список використаних джерел
- Anishchenko, V. O. (2020), Step-by-step professional training of officers of the State Penitentiary Service of Ukraine: theory and practice : monograph, SCRIPTORIUM, Chernihiv.
- Glushak, O. M. (2013), “Information culture as a component of professional training of future specialists”, Materials of the III annual All-Ukrainian Scientific and Practical Conference Research of young scientists in the context of the development of modern science (04/18/2013, Kyiv), pp. 109–115, available at: https://elibrary.kubg. edu.ua/id/eprint/1911/1/Glushak_IS_konf.pdf (accessed 22 August 2024).
- Opushko, N. (2023), “Practical training as an important component of the dual form of education”, Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, No. 70, рр. 240–252, available at: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-70-240-252 (accessed 22 February 2025).
- Penitentiary reform: Main strategic goals for 2022–2026, available at: https://kvs.gov.ua/about-service/reform/ (accessed 22 February 2025).
- Pometun, O. I., Gupan, N. M., & Vlasov V. S. (2018), Competency-oriented methodology for teaching history in primary school : a methodological manual, TOV “KONVI PRINT”, Kyiv.
- Strazhnikova, I. V. (2021), “A practice-oriented approach to the professional training of future teachers of higher education institutions of Ukraine”, Innovative pedagogy, No. 34, Vol. 1, pp. 14–16.
- Tkachenko, O. G., Razumeiko, N. S., & Anishchenko V. O. (2024), “Home medical care in educational institutions: the relevance of its use in today’s conditions”, Ukraine’s security and defence sector in protecting national interests: current problems and tasks in martial law : materials of the III international scientific and practical conference (Khmelnytskyi, November 21, 2024), NADPSU, Khmelnytskyi, pp. 320–324.
- Shcherbyna, N. (2024), “Personality-oriented teaching technologies in the training of penitentiary personnel”, The penal system of Ukraine and its role in the development of a legal and social state: materials of the 13th All-Ukrainian Correspondence Scientific and Practical Conference (Chernihiv, May 31, 2024) / V. F. Puzyrny (Ed.), Penitentiary Academy of Ukraine, Chernihiv, pp. 187–189.